Kjøpsvilkår & Betingelser

PARTENE

Selger er FrisktHjem AS, Dalsbergstien 7 C, 0170 Oslo, support@friskthjem.reamaze.com, Orgnr: 927441934 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

STANDARD KJØPSVILKÅR
Ved forbrukerkjøp gjelder bestemmelser i "Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven)".
Angrerettloven kan du lese her: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html 

REGISTRERING AV INFORMASJON
Opplysninger om kunder registreres kun i forbindelse med salg. Informasjonen du oppgir er konfidensiell og ingen informasjon sendes videre eller selges til tredje part. Registrerer du deg som mottaker av nyhetsbrev i handleprosessen vil kun ditt navn og epostadressen du oppgir brukes til dette formålet. FrisktHjem.no lagrer ingen opplysninger om kredittkort.

PORTOTAKSTER OG FORSENDELSE
Vi behandler din bestilling i løpet av tre virkedager. Det tilkommer en fraktkostnad på 59,- kr. Du vil bli informert om frakt på vei til kassen, og før du gjennomfører betaling. Bestillinger sendes fra vårt lager i Oslo eller direkte fra produsent. Alt av håndtering, innpakking og frakt av produkter skjer direkte fra de ovennevnte plassene, avhengig av hvor det spesifikke produktet er lagret.

RETUR/REKLAMASJON

r retur-policy varer i 30 dager etter at produkter er mottatt. Ved passerte 30 dager etter bestillingen er levert hos kunden, kan vi dessverre ikke tilby tilbakebetaling eller utveksling. Gjelder det returer utenfor vår fornøydhetsgaranti, og det ikke gis noen spesiell grunn til retur så gjelder standard 14 dagers returrett. Fraktkostnad på retur betales av kunde ved mindre det er skade/feil på produktet som har skjedd før eller under frakt fra oss til kunde. Vi ber våre kunder å benytte seg av vår returside (https://friskthjem.returnscenter.com/) som du også finner i bunnen av siden vår. Her får du en trinn for trinn veiledning på hvordan du returnerer varen du ønsker å returnere. Vi har lagt ved standard angrerettskjema med 14 dager frist på kvitteringsmailen du mottar ved kjøp som er påbudt av norsk lov. Angrerettskjema kan sendes til oss per epost (support@friskthjem.reamaze.com).

Får vi tilsendt en retur/reklamasjon som ikke godkjennes må kunden selv betale frakten det koster å sende varen tilbake.

For å være berettiget til retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. 

Ikke-returvarer:
Gavekort

Salgsvarer

For å fullføre avkastningen, krever vi kvittering eller kjøpsbevis.

PAKKER SOM IKKE HENTES

Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, må kjøper dekke omkostninger for ny frakt. 

Å benytte seg av angreretten, og å ikke hente ut en ordre, er ikke det samme. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken, og følge instruksjonen som skal være vedlagt sammen med din ordre.

Bring/Posten sender ut melding om ankommet gods så snart den er ankommet utleveringsstedet. Denne meldingen blir sendt på nytt etter ca 1 uke. Dersom pakken ikke blir hentet ut innen 14 dager, vil den bli sendt i retur til oss, med melding om uavhentet gods. Vi forbeholder oss retten til å avkreve et gebyr på kr 150,- for sendinger som ikke blir hentet ut. Dette gebyret dekker våre administrative kostnader i forbindelse med behandling av returen. Gebyret trekkes fra det innbetalte totalbeløpet, hvorpå resten blir refundert til ditt registrerte kredittkort. Du vil få melding på e-post om dette.

REFUSJONER

Når din reklamasjon/retur er mottatt og inspisert, vil vi sende deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt den returnerte varen din. Vi vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av refusjonen din.
Hvis du er godkjent, blir tilbakebetalingen din behandlet, og en kreditt vil automatisk bli tilbakeført på kredittkortet ditt eller den opprinnelige betalingsmåten innen 5-10 dager.

 

SEN ELLER MANGLENDE TILBAKEBETALINGER

Hvis du ikke har mottatt en tilbakebetaling ennå, må du først sjekke bankkontoen din igjen.
Kontakt deretter kredittkortselskapet ditt, det kan ta litt tid før tilbakebetaling er offisielt postet.
Neste, kontakt din bank. Det er ofte litt behandlingstid før en tilbakebetaling blir lagt ut.
Hvis du har gjort alt dette, og du fortsatt ikke har mottatt din tilbakebetaling, vennligst kontakt oss på support@friskthjem.reamaze.com.

SALGSPOSTER

Kun faste priser kan bli refundert, dessverre kan salgsartikler ikke refunderes.

UTVEKSLING

Vi erstatter kun gjenstander hvis de er defekte eller skadet. Hvis du trenger å bytte den til samme vare, send oss ​​en e-post til support@friskthjem.reamaze.com.

GAVER

Hvis varen ble merket som gave når den ble kjøpt og sendt direkte til deg, vil du motta en gavekreditt for verdien av returen. Når den returnerte varen er mottatt, vil et gavekort bli sendt til deg per epost.

Hvis varen ikke var merket som gave når den ble kjøpt, eller gavegiveren hadde ordren sendt til seg selv for å gi deg senere, vil vi sende refusjon til gavegiveren, og han vil finne ut om din retur.

FRAKT

For å returnere produktet, bruk "retur" funksjonen vår i bunnen av siden vår. Her får du opp hvilke produkter du har bestilt fra oss og veiledning/adresse til hvor produktet skal sendes. 


Du vil være ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for å returnere varen din. Fraktkostnader kan ikke refunderes. 

Avhengig av hvor du bor, kan tiden det tar for ditt utvekslede produkt å nå deg, variere.

Hvis du sender en vare over 700 kr, bør du vurdere å bruke en sporbar fraktservice eller kjøpe fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi vil motta det returnerte elementet.

Vi brenner for smarte- og innovative produkter.
Vår ambisjon er å tilby det nyeste og beste på markedet!

Med nå over 10.000 fornøyde kunder tilbyr Friskt Hjem produkter som gjør hverdagen enklere, interiør som frisker opp hjemmet, og morsomme produkter som er utenom det vanlige. Hos FrisktHjem.no finner du alltid de nyeste trendene, og de smarteste produktene, til de laveste prisene.

God Kundeservice

Vi har et dyktig team av dedikerte hjelpere hos oss! Disse sitter klare for å svare på alle dine spørsmål eller hjelpe deg med en ordre.

Et Stort Vareutvalg

Vårt varesortiment øker kontinuerlig. Men det øker ikke uten mål og mening. De produktene vi legger inn har alltid blitt grundig testet og vurdert.

Frakt og Levering

Hos FrisktHjem vil vi sørge for effektiv og enkel levering av din ordre!

Vi tilbyr derfor levering i postkassen som standard, med mulighet til levering på dørmatten. Dersom det ikke er plass i postkassen vil pakken bli levert til ditt lokale utleveringssted.